måndag 23 juli 2012

Rör inte mitt glas!

Förutom våld mot barn (i alla former), krig, svält och annat elände AVSKYR jag kladd. Många förväxlar min avsky mot kladd med bacillskräck. Stor skillnad. STOR! Nys och hosta gärna i mitt ansikte men kladda för helvete inte! Jag tvättar händerna konstant. Ibland tvättar jag händerna efter att jag smörjt in dom med handkräm bara för att dom känns kladdiga. Att få kladdiga barn är en prövning men jag tror att jag lyckats överföra avskyn på sexåringen. Han verkar inte heller klara av kladd och jag håller tummarna...

Första plats på äcklellistan ägs av ostkrokar. Dessa uslingar ger mig rysningar! De är goda och jag förtär dom gärna så länge jag kan äta dom med tandpetare eller gaffel. Finns inte de hjälpmedlen att tillgå står jag över. Lyckan vet inga gränser då jag ser sonen rota efter tandpetare när en skål ostkrokar ställs fram. Arv när det är som bäst!

Glas ger mig stora hurven. Jag omformulerar mig; fingeravtryck på glas ger mig stora hurven. Fingeravtryck betyder kladd. Jag dricker alltid ur mugg. Jag kan drista mig till att dricka ur glas när jag är bortbjuden och i sällsynta fall dricker jag champagne ur glas. Men notera då att jag noga håller det i foten och dricker från samma munavtryck (för att inte kladda ner förstås). Jag skiter i andras nedsölade glas, bryr mig bara om mitt.

Skräcken är när någon kommer och fyller på mitt vinglas och LYFTER UPP DET I KUPAN (med sina kladdiga fingrar). Tack för det televerket. Tack för att du kladdade ner mitt glas...

Våtservetter är Guds gåva till mig. Jag tvekar inte att hasa fram dom och bli inte förvånad om jag av bara farten även torkar av dina händer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar