tisdag 10 juli 2012

Täckångest

Att ha ett nytt täcke som faktiskt kan ta livet av en är ju på gränsen till dumheter. VARFÖR köper man ett fluffigt och varmt täcke mitt i sommaren? Jag tror att det var just den fluffiga känslan jag var ute efter och ignorerade den värme täcket skulle ge. I vintras höll jag på att frysa ihjäl under mitt uråldriga duntäcke och drömde om ett varmt täcke som varsamt skulle putta mig in i drömmarnas land. Vi sover alltid med altandörren på glänt och vinterns minusgraderna är brutala. Men man sover gott. OM man har ett varmt täcke. Och det har jag NU. Grov miss i planeringen...

För att inte döden dö av värmeslag har jag nu bäddat in ett fjantigt och ofluffigt täcke i sängen. Mycket störande. Morgondagens quest blir att åka och kolla om jag hittar ett fluffigt och svalt täcke. Mina kuddproblem ska vi inte nämna. Denna gång. Jag är verkligen prinsessan på ärten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar