måndag 26 oktober 2015

Självlysande damm och en plan

Det som händer i världen och i lilla Sverige är eländigt. Mycket eländigt! Men när ska vi tala om det som är överjävligt? Att solen ligger lågt är överjävligt. Att den ligger så lågt att dammet blir liksom självlysande är överjävligt. Jag tyar icke.

För några år sedan anlitade jag en städfirma som jag blev rekommenderad. Jag var höggravid och kunde bocka för alla (jo, alla) "biverkningar" som en graviditet kan bära med sig, men rent och snyggt ville jag banne mig ha. Städfirman var värdelös. Jag var missnöjd, med TJUGOFEM PUNKTER! Och jag är inte manisk. Ett avtorkat köksbord är väl inte för mycket begärt, eller? Att de själva slänger sina torkpapper och inte strösslar det över hela huset? Att de inte lägger upp mattor på sängen när de tar golven? Att torka av TV:n? Listan var längre än de 25 jag reklamerade och behöver jag påpeka att de inte blev anlitade igen?

Nu är jag gode sugen på att ge mig in i städkarusellen igen. Med ett annat företag. Nä, inte precis just nu, jag har satt lyxgränsen vid att jag måste jobba 100 %. Minst. Jag vill ha det rent och krispigt runt mig, men jag har ihjäl mig själv om jag inte köper tjänsten eller sänker kraven. Att sänka kraven lyckades varken jag eller psykologen på arbetshälsan med, så då bör det ju vara lättare att köpa tjänsten. Eller? Mina mattebetyg är inget jag skryter med.

Nåväl. Vi säger så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar